MAJ insider impossible

Discussions générales, problèmes et solutions autour de Windows 10
Blueice
Initié
Rang : Initié
Blueice - 05 juin 2016, 06:55
Salut,
Je suis actuellement en insider 14295 (PC) et depuis, avec chaque nouvelle build la mise à jour bloque à 75/76% et je reçois le message d'erreur avec le QR code.
Code d'erreur: page_fault_in_nonpaged_area

Mon PC est clean, fonctionne proprement, tout les pilotes sont à point, je n'ai aucune idée pourquoi ça coince.
Ce que je cherche c'est un moyen de contourner cette erreur et mettre à jour mon mon W10 sans perdre mes données personnelles/programmes.
Des idées? :(

n4pkin
Confirmé
Rang : Confirmé
n4pkin - 06 juin 2016, 09:30
As tu assez d'espace disque ?

Blueice
Initié
Rang : Initié
Blueice - 06 juin 2016, 15:23
Oui j'ai beaucoup d'espace libre.

gaetan1991
Initié
Rang : Initié
gaetan1991 - 09 juin 2016, 16:12
Salut ,

Tu as combien de rame sur ton PC ?

Skydexter
Professionnel
Rang : Professionnel
Skydexter - 09 juin 2016, 16:15
gaetan1991 a écrit :Salut ,

Tu as combien de rame sur ton PC ?


Faudrais tester les barretes de ram sinon oui, voir si elle ne créés pas des erreurs peux etre.
Commence par verifier sans l'antivirus, puis le NTFS puis la Ram j'imagine, c'est le moins chiant

https://msdn.microsoft.com/en-us/librar ... 2147217396

Run the Windows Memory Diagnostics tool, to test the memory. Click the Start button, and then clicking Control Panel. In the search box, type Memory, and then click Diagnose your computer's memory problems.‌ After the test is run, use Event viewer to view the results under the System log. Look for the MemoryDiagnostics-Results entry to view the results.

Resolving a faulty hardware problem: If hardware has been added to the system recently, remove it to see if the error recurs. If existing hardware has failed, remove or replace the faulty component. You should run hardware diagnostics supplied by the system manufacturer. For details on these procedures, see the owner's manual for your computer.

Resolving a faulty system service problem: Disable the service and confirm that this resolves the error. If so, contact the manufacturer of the system service about a possible update. If the error occurs during system startup, investigate the Windows repair options. For more information, see Recovery options in Windows 10.

Resolving an antivirus software problem: Disable the program and confirm that this resolves the error. If it does, contact the manufacturer of the program about a possible update.

Resolving a corrupted NTFS volume problem: Run Chkdsk /f /r to detect and repair disk errors. You must restart the system before the disk scan begins on a system partition. Contact the manufacture of the hard driver system to locate any diagnostic tools that they provide for the hard drive sub system.
Dernière édition par Skydexter le 09 juin 2016, 16:18, édité 2 fois.

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